18.2.09

...akka harjoottelee...


Minusta tulee isona semmoinen tyttö, joka ei muuta teekään kuin askartelee kuvankäsittelyohjelmalla:) Voi hyvänen aika, että tätäkin diaa tein varmaan tunnin. Näppis livettää hikipisaroiden kosteudessa, mutta on kuulkaa ihan itse värkätty kuva. Ettepä arvaa, mitä kaikkea sille ehdin tehdä ennen tätä vaihetta. Suurin piirtein sata juttua, jotka kumosin aina heti perään. Van Gogh näppäin oli selitetty niin, että "taiteelliset efektit, joita kukaan ei ymmärrä". Tästä kuvankäsittelyohjelmasta tulee minun uusi salarakas, koska sillä on niin hyvä huumorintajukin.
S.A.

7 kommenttia:

Inkivääri kirjoitti...

Hieno kuva, ihan on taiteilijan tekemän näköinen vallankin isompana katsoo, wau! Gimpilläkö siis olet leikkinyt?

Minulle oli sen joku ladannut koneelle ja minulle kävi sen kanssa niin, että en saanut koko ohjelmaan yhden yhtäkään omaa kuvaani siirrettyä niin, että olisin saanut käsiteltyä, hmmmph. Tiedä sitten puuttuiko osia vai oliko vika minussa, aika sitkeä olen yrittämään, mutten silti onnistunut. Kuvasi saa taas miettimään, että pitäisiköhän se ladata kokeeksi uudelleen - toisaalta kone jökkii jo nyt, ehkä jätän tuleviin koneisiin sen jutun sittenkin8)

Inkivääri kirjoitti...

Tuli sitten vähän iso jälki8)

Anonyymi kirjoitti...

Upea kuva!!! Itse en ole koskaan perehtynyt Gimp'iin...muutenkin olen aika tumpelo noiden kuvankäsittely-ohjelmien kanssa. Tiedän kyllä, että addiktoituisin laakista...(vain Paint ja Picasa käytössä)

Nana kirjoitti...

Hahaa, vai huumorintajuinen ohjelma on löytynyt :) Mulla salarakkaana paint shop pro photo X2, mutta sen käyttöä rajoittaa se, että en jaksa avata ohjekirjaa. Niinpä mennään yritys ja erehdys periaatteella. Irfanview on näppärä ohjelma perussäätöön ja kuvien pienentämiseen...Ehkä jatkan edelleen kuvien ottamisen opettelua :)

Susikairan akka kirjoitti...

Juu,Inkivääri Gimpillä leikin. Sinä taisi olla semmoinen juttu, että ensin piti muuttaa kuva jpg:stä olisiko ollut gif:ksi ja sitten vielä johonkin toiseen muotoon, että sen sai tänne bloggeriin raahattua. Tuo oli tosiaan ensimmäinen testiräpellys, joten voin ehkä myöhemmin antaa luotettavampaa ohjeistusta;D

Stansta,tähän leikkiin jää kyllä niin koukkuun kuin olla ja saattaa;D

Nana: Minun pitäisi ehdottomasti harjoitella kuvien ottamista, mutta koska olen aina ollut hyvä ryömimään aitojen alitse, keskityn siis nytkin lopputuloksen paranteluun, unohtaen sen, että kuvat itsessään ovat onnettomia:D:D

Anonyymi kirjoitti...

Wau, hienon kuvan olet tehnyt.

Minulla ei ole edes minkäälaista käsittelyohjelmaa, tai on yks ihan huono omalla koneella.
Pienennöksetkin teen sellaisella jota ei tarvii ladata ;)
Haluan kyllä jonkinmoisen, ehkä ihan kaupasta mennään joku hakemaan , sanoi mies ;) Onko kellään kokemusta siitä Photoshopin Elementsistä, tai mikä se nyt olikaan :))

Anonyymi kirjoitti...

Vuodatuksessa mun kuvamuistio täyttyy uhkaavasti, pitäis opetella Flickeriä tms. Miten uuden oppiminen onkin työlästä, oisko se oikea sana. Kaavoihin kangistuneelta muinaisjäänteeltä hiukan vastenmielistäkin ensin alkuun, mutta kyllä se uuden oppiminen lopulta plussaa on.