26.9.11

Rakas perhe!

Kirjoitan tämän kirjeen, jotta ymmärtäisitte miten vaikeaa minun on elää teidän kanssanne. Kun minä herään, minua ei-yksinkertaisesti-väsytä. Mielestäni on täysin kohtuullista vaatia jotakuta seurakseni. Yleensä teen sen äänekkäästi, ette ehkä pidä siitä, mutta ette pitäneet siitäkään, kun työnsin sormeni syvälle äidin sieraimeen. Olkoon kello 4 tai 6 aamulla tai 13 iltapäivällä, minulla on mielestäni oikeus saada seuraa.

Kun minun tulee nälkä, ilmoitan siitä kyllä. Heittäydyn maahan mahalleni ja huudan. Teidän täytyy ymmärtää, että minusta tuntuu siltä, että minä kuolen siihen paikkaan. Nälkäisenä 39 sekuntia (leivän kaivamiseen pussista ja voiteluun menee tämä aika) tuntuu ainakin kolmelta tunnilta. Huutakaapa itse kolme tuntia lattialla pää punaisena - alkaako hermoa kiristää, häh?!
Toinen vaihtoehtohan on se, että teen itse itselleni välipalan, jännä juttu vaan, että sekään ei teille kelpaa. Kun olen omatoimisesti hakenut litran purkin jogurttia ja kaatanut sen kahden desin mukiin, joku tulee kiljumaan siihen ja huiskimaan luutulla. Fuck you! MINÄ SENTÄÄN YRITIN! Ja murot! Jos nyt vähän kaatuu lattialle siinä tehdessä, niin kannattaako siitä nyt hikeentyä? Koira korjaa hudit. Paitsi niin, joojooojooo, se on allerginen ja sen korvat tulee kipeeksi, jos se syö muroja, daadaadaa, ketä kiinnostaa? Mulla tulee pää kipeäksi teistä ja saatan kuolla nälkään!

Jos minä tänään haluan voileipäni juustolla, se ei tarkoita, että haluan samanlaisen leivän huomenna. Huomenna saatan olla hurjin lihansyöjä mitä maa päällään kantaa ja linttaan juuston jollekin otsaan. Tarjotkaa aina kaikkia vaihtoehtoja; juustoa, kurkkua, makkaraa, tomaattia, mitä nyt löydätte kaapista. Saatan yllättää teidät haluamalla leivälleni vain omenahilloa. Kiirettä pitää, yrittäkää kiristää tahtia, 39 sekuntia kuluu tosi nopeasti ja minulla ON NÄLKÄ!

Vaatteet. Oih ja voih! Jos minä tuon kengät, minä haluan kengät. EN tahdo sukkahousuja, aluspaitaa, pitkähihaista, pitkiä housuja, välipukua, ulkopukua, kypärälakkia, villasukkia, hanskoja ja kurahousuja. MINÄ HALUSIN NE KENGÄT ja VAIN NE KENGÄT! Tajusitteko pointin? Vain kengät. En pakkopukemista, laulamista, loruleikkejä, asiallista selvitystä vilustumisesta- minä halusin vain ne kengät!

Ja toinen (tai 500.) teidän älyttömyys! Missä sääntökirjassa lukee, että saunan jälkeen pitää mennä suihkuun? Näyttäkää, todistakaa! Olette itse keksineet tämän kökkösäännön. Olen lähes sataprosenttisen varma, että kenenkään muun perheessä ei ole pakko mennä suihkuun saunan jälkeen. Miten raivostuttavaa! Inhoan suihkua ja pidän saunomisesta. Antakaa mun olla! Hiki haisee hyvältä!

Vaippa. Vaippa. Vaippa. Haluan juosta kilkkarat paljaana. Osaan kyllä sanoa, kun pissa on tullut ja kyllä sen sanomattakin joku löytää- ja kun löytää, sen kyllä kuulee. Kakan kanssa sama juttu. Älkää vainotko sen vaipan kanssa minua. Tunkekaa se omiin housuihinne.

Pidän ulkoilusta, suorastaan rakastan sitä! Miksi minä en saa olla 14 tuntia päivässä ulkona? Tehkää työvuorolista. Vuorotelkaa, jos minua kerran pitää valvoa! MINÄ TAHDON OLLA ULKONA! EN SISÄLLÄ!

Kommunikointia helpottaisi kovin, jos viitsisitte opetella kieltäni. Jään odottelemaan.

Ymmärrätte varmaan tämän luettuanne, että Teidän kanssa ei ole kivaa, eikä helppoa. Yhtä pään hakkaamista seinään. Olen kuitenkin yrittänyt olla pitkämielinen teitä kohtaan. Tässä nyt viimeiset vinkkini teille, ehkä tämä vielä voitaisiin saada toimimaan. Teidän vain yksinkertaisesti täytyy ryhtyä tottelemaan sääntöjäni ja palvella minua parhaiten.

Ystävällisin yhteistyöterveisin 2 vuotias poikanne Dee (el dictator)

16 kommenttia:

Päivi kirjoitti...

Jotenkin osui ja upposi :)
Yst. terv. kohtalotoveri, 2-vee el-dictator Leon hiljalleen kuuroutuva äiti

Anonyymi kirjoitti...

Millään tavalla väheksymättä siun blogia ja perhettäsi suosittelen kurkkaamaan Kaikki kotona bogia. Siellä tosi iso perhe toimii heidän tavallaan ja tavoillaan:)
Pirjo.

Irena kirjoitti...

Ihana!

Tuo vois olla meidänkin kaksivuotiaan kynästä. Jos sellaista osaisi käyttää. Muuten kuin seinään piirtäessä.

haltiakummimummi kirjoitti...

ajattele, Dee, enää kuustoista vuotta ja saat päättää ihan kaikesta ihan itse!

siihen asti sun on kärsittävä niin kuin me muutkin ollaan kärsitty.

rakastavin terveisin

Anonyymi kirjoitti...

Voi Dee! Mikä palveluskunta sulle onkaan sattunut! Voisitko erottaa ne kaikki ja palkata paremmaan tilalle? Toisaalta, voit joutua ojasta allikkoon, joten jatka vaan sitkeästi nykyisen koulutusta, jompikumpi oppii lopulta.

terv. HannaHoon nelijalkaiset, joiden koulutusmetodit alkaa tuottaa tulosta, HannaHoo teki vkl aamiaiseksi MEILLE munakokkelia ja pekonia.

Anonyymi kirjoitti...

Piti oikein käydä tarkistamassa ensimmäisten rivien jälkeen ettei tätä ollut oma pirpana käynyt kirjoittanmassa :)))

Sää oot hyvä, Akka!

Kupla aka kohtalotoveri

Leea kirjoitti...

Erinomainen mielipidekirjoitus.
Ja mitä tuohon muuta voi vastata kuin "Elämä on."
:-)

Aija kirjoitti...

Voi D, ei ole helppoa sulla! ;-)

Nousi oikein hiki otsalleni, kun mieleen muistui kuinka olen kantanut niska-persausotteella kiljuvaa 2-vuotiasta liukkaassa ulkoiluhaalarissaan kotia kohden Hollannissa ja sain outoja katseita, huh. Siellä ei oikein ulkoiltu lasten kanssa.

Pami kirjoitti...

Hih, onneksi me ollaan jo 17 ja 19 v, äiti on jo melko tyytyväinen. Terkuin Ellis ja Sansku (ex-diktaattorit) Ps. Nykyisin meillä määrää Wallu, Hula, Ansa ja Oiva, etenkin sen kuinka monta kertaa ovi avataan ja suljetaan (2 koiraa, 2 kissaa)

Anitta kirjoitti...

Tuohan oli hyvä kirjoitus. Kannattaa säästää se ja läväyttää Deen eteen noin 25 vuoden kuluttua kun Dee on perustanut perheen ja oma muksunsa on noin 2v.
Muuten kyllä kananttaa antaa lasten opetella talousasioita, vaikka välillä vähän roiskuukin.
Sanoo eräs, jonka keittiö katossa oli marjapuuroa 20 vuotta.

Esikko kirjoitti...

Hei Dee!

Mun mutsi onkin paskempi kuin sun mutsi. Ja veljiäkään ei oo yhtään - ÄitiäitiäitiäitiÄITIIIIIIIIIIIII!

Yst. terv.

Pulu

Anonyymi kirjoitti...

Tää on just niin totta :)
Terv. yks sun blogiin koukussa oleva, joka tänään luutusi mustikkasoppaa yhden minä itse kohta 2v:n jäljiltä

Hanni kirjoitti...

Kuules Dee, tehdään nyt niin, että tulet tänne Hanni-mamman hoiviin siihen saakka, kunnes perhe alkaa arvostaa sua tarpeeksi. Mie lupaan passata, olla nopea, ja saat kaikki tahtosi läpi. Aina. Eikä Viivikään ole edes allerginen, joten voit tiputella vaikka koko paketin muroja lattialle.

Hyppää bussiin (pääset varmaan ilmaiseksi, kun olet vielä niin pieni) ja tule tänne. Tulen vastaan asemalle. Eikä mitään ällöjä turvaistuimia autoon, siinä olet myös kanssani samaa mieltä, oletan.

Aino kirjoitti...

Niin tuttua, että piti jakaa Facebookissa :)

Anne kirjoitti...

AIVAN LOISTAVA KIRJOITUS!!!

jaana kirjoitti...

Olet niin ihana äiti ja upea kirjoittaja!