5.11.09

Sisäinen informaatio tai sen puute.

Bee: Mä lainasin kaverin pyörää ja siitä meni rengas puhki.
Kaveri: Joo, se meni Beellä rikki.
Minä: No voi hitsi. Odottakaa, kun Ukko tulee, niin katsotaan saadaanko se korjattua vai viedäänkö se korjaamolle.
***
Ukko tulee.
Kaveri: No, mulla on se kumi puhki ja tarttisin kotiin kyydin.
Ukko: Ok, laitetaan pyöräteline autoon ja vien sitten sinut.
Minä: Käy sitten ovella selvittämässä se juttu.
***
Kuusi tuntia myöhemmin, tarkalleen klo. 23 illalla.
Minä: Mitä se sanoi siitä pyörästä?
Ukko: Ai mistä? No kiitti kyydistä.
Minä: Niin, mutta viekö ne sen sinne korjaamolle?
Ukko: Täh? Mihin korjaamolle?
Minä: No se kumi puhkesi Beellä, siksi se kaveri tuli meille, että asia selvitetään... Ja nyt sie kävit vaan kippaamassa pojan sinne kotiinsa rikkinäisen pyörän kanssa!!!
Ukko: No en mä tiennyt, että se Beellä on hajonnut! Ihmettelinkin, että mitä se kaveri meillä tekee, kun lyhyempi matka sillä olisi ollut koulusta kotiinsa se pyörä taluttaa.
Minä: Voi pihkura. Mitähän ne nyt ajattelee!? Äh, laitan kyllä tekstiviestin.
Ukko: No, soitan huomenna niiden iskälle.
Minä: Mutta ku ei mulla tuu uni, jos en nyt laita viestiä.
***
Neljän tekstiviestin mittainen sekava sönkötys siitä, kuinka meidän perheessä ei sisäinen tiedonkulku pelaa ollenkaan. "Kun minä tiesin, että Beellä se rengas hajosi, mutta kun Ukko ei taas ehtinyt sitä Been osuutta asiaan kuulla ja siksi se teidän poika niin tökerösti vaan käytiin heittämässä kotiin ja, että sen pyörän voisi viedä Pärnäsen korjaamolle, niin käymme sen sitten maksamassa."

Vastaukseksi tuli aika monta hymyhymiötä ja onnittelut vauvasta. Pyörä oli kuulemma jo korjattu.

Mutta tiedättekö sen tunteen, kun yhtäkkiä tajuaa, että on tullut antaneeksi tosi pöljän ja "ylimielisen" kuvan itsestään vahingossa. Kun kaverin äiti oli nimenomaan sanonut, että pojat tulee selvittämään asian meille ja sitten Ukko käy vaan kippaamassa pojan pyörineen kotiinsa, eikä puhu halaistua sanaakaan pyörän kumista, saatika pahoittele tapahtunutta. Voi meitä hattarapäitä. Ihan vahdittavia tapauksia kaikki.

S.A.

Seuraavaksi kirjoitan kuinka meidät Deen kanssa lahjotaan ja lellitään ihan pilalle! :)

2 kommenttia:

Nelmi kirjoitti...

Kyllä sitä saa olla "pöljäpää" kun on tuo suloinen D:n. Sehän tietenkin teidät koko porukan on sekoittanut, sellainen tapa vauvoilla on ja sekoittaa se kaverin vanhemmatkin anteeksiantoon, usko vain ;)
Hauskaa tuo C:n nukenimetys ja äitiä leikkiminen, ei se aina katso sukupuolta kun hoivausvietti iskee :)
Ja kuinka ihania kuvia olitkaan laittanut, pieni nyytiäinen on tosi suloinen, melkein voi nenässään tuntea vauvan tuoksun. Voimia koko perheelle pienen hoitamiseen :)

Pellon pientareella kirjoitti...

Noo, semmosta sattuu, ei se niin vakavaa. Oishan B ja kaverinsakin voineet vielä jotain mainita asiasta Ukolle. Pieni asia tuo puhjennut kumi onneksi kuitenkin.

Hyvä että sua lellitään, sie olet sen ansainnut!