26.11.08

Omituisuuksia(ko)? part 2.

Anne haastoi jo aikaa sitten avautumaan omituisuuksistani. Olen jo listannut ekan omituisuuserän täällä ja nyt olen työstänyt mielessäni uutta listaa.

1. Kehittelen muistisääntöjä. Sehän ei ole omituista ollenkaan, mutta hieman omituisempi on logiikka niiden takana. Jos pankkikortin tunnus luku on 2485, niin muistan sen siitä, että pappa syntyi vuonna -24 ja serkku vuonna -85. Ihan simppeli juttu, eikö? Mutta kun pappa syntyi oikeasti vuonna -27 ja serkku vuonna -86. Tämän on moni tuominnut tosi omituisuudeksi.

2. Käännän sanoja ja numerosarjoja "koodeiksi". Esim. sieni on 19.9.5.14.9.

3. Olen ihan hillittömän utelias. Availen salaa joululahjoja etukäteen. Pistelen pehmeisiin paketteihin neulalla reikiä ja katson valoa vasten. Tämä ei suinkaan koske vain minulle osoitettuja paketteja vaan kurkin röyhkeästi kaikkien muidenkin perheenjäsenten paketteja. *nolo*
Jos on vaikka joku tilaisuus, jossa kaikki saavat muistamisen- yleensä vielä samanlainen lahja joka paketissa, niin muut avaavat lahjan nätisti ja rauhassa- tai säästävät jopa kotiin, mutta minun pöydälläni on kynsin ja hampain auki raastettu paketti. Vastaavasti löytäessäni jotain tosi sopivaa tietylle henkilölle en pysty säästämään lahjaa jouluksi tai muuhun merkkipäivään vaan annan sen heti.

4. Nukkumisesta olikin yksi omituisuus aiemmin, mutta tässä toinen. Voin nukkua missä vaan. Nukun lähes aina syvää unta, jota ei häiritse mikään. En esimerkiksi lasten vauva-aikana herännyt juuri koskaan yöitkuihin vaan ukko toi vauvan tissille tai syötti pullolla.

5. Pystyn irroittautumaan hetkestä. Vaipumaan tietoisesti meditatiiviseen tilaan. Pystyn sulkemaan ympäriltäni häiriötekijät pois ja vaipumaan tyhjyyteen. Palatessani maailmankartalle minulla on rauhallinen ja seesteinen olo. Tätä on vaikea selittää. Muutaman minuutin "poissaolo" riittää. En siis varsinaisesti ajattele mitään vaan olen tyhjäkäynnillä. Yleensä keksin tuokioni jälkeen ratkaisun johonkin ongelmaan tai saan jonkin huippuidean (!?).

S.A.

Tähän en enää haasta varsinaisesti nimellä ketään, mutta jos joku listailee omiaan niin vinkatkaapa;)

4 kommenttia:

Eija/Tässätalossa kirjoitti...

Hahhahaa, ihania omituisuuksia! En taida uskaltaa listata omiani... ;D

Anonyymi kirjoitti...

Nää on aivan ihania omituisuuksia, ja ensin ajattelin että no onpas erikoisia. Kohta 1) onkin sitä, noin kummalliset muistisäännöthän vaativat valtavan hyvän muistin jotta muistaa muistisäännöt. Kohta 2): jotain samaa mullakin on sikäli että tavaan sanoja mielessäni englanninkielisillä aakkosilla: es-juu-es-ai-kei-ei-ai-aar-ei.. 3) tää oli ihana! En tunnusta olevani yhtä utelias :) 4) kadehdittava taito etenkin pienten lasten äidillä! 5) tuttua, paitsi että mun kohdalla on kai kyse hajamielisyydestä: olen kävellyt ihan väärään paikkaan kun olen poistunut hetkestä. Tästä viimeisestä tarttis oma postaus tehdä..

Sipulix kirjoitti...

NO, otan haasteen vastaan ja kirjoittelen omituisuuksista paremmalla aikaa, nyt väsyttää liikaa :)

Sipulix kirjoitti...

No nyt ois omituisuuksia, käy vilkaiseen

www.sipulix.vuodatus.net

:D väsytti mutta innostuin silti! Ihanan omituista!